YHDISTYKSEN TAPAHTUMIA

MENTALISAATIOYHDISTYKSEN VUOSIKOKOUS + KOULUTUS

29.3. 2019 pidetään yhdistyksen ensimmäinen vuosikokous.

Tässä yhteydessä järjestetään myös mielenkiintoinen mentalisaatioterapian koulutus. Aiheena on Perhenäkökulma ja mentalisaatio. Luennoitsijana on mentalisaatioon perustuvan perheterapian asiantuntija, psykologian tohtori Saara Salo.

Perhesuhteissa mentalisaatiokyky - kyky pohtia, eläytyä ja ymmärtää omia ja toisen kokemuksia - on kaikista suurimmalla koetuksella. Voisi kuvitella, että juuri omien läheisten kanssa motivaatio ymmärtää muita olisi suurin. Kiintymys omiin perheenjäseniin on kuitenkin juuri se asia, joka romahduttaa hetkellisesti mentalisaatiokykyämme. Koulutuksessa käsitellään mentalisaatio-näkökulmaa perhesuhteisiin ja haastavien perhetilanteiden hoitoon. MBT-F (Mentalizing Based Treatment for Families) työskentelyssä tavoite on lisätä perheen omaa ymmärryskykyä heille tyypillisesti hankalista tilanteista, joissa mentalisaatiokyky laskee ja vuorovaikutuksen noidankehät lähtevät liikkeelle. MBT-F työskentely on lyhytkestoinen perhe-interventio, jossa käytetään erilaisia mentalisaatiota tukevia tekniikoita.

Aikataulu

10.00 Ilmoittautuminen

10.30-12.00 Mentalisaatio perhesuhteissa - MBT-F mallin esittely

12.00-13.00 Lounas

13.00-13.30 Mentalisaatio ry:n vuosikokous

13.30-15.00 MBT-F -tekniikat ja tavoitteet

15.00-15.30 Yhteinen keskustelu

Paikkana on hotelli Arthur, Vuorikatu 19, Helsinki. Päivän yhteydessä pidetään siis samalla yhdistyksemme vuosikokous. Tervetuloa mukaan inspiroivaan koulutukseen!

Sitovat ilmoittautumiset sähköpostitse Jarno Tuomiselle, joka antaa samalla maksuohjeet. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisesta erityisruokavaliosta.

jarno.tuominen@utu.fi